Alpinism

Open Panel

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Perseverent ca un Capricorn încăpățânat (pleonasm intenționat) ce sunt, neconformist ca întotdeauna (vive l'anarchie ... organisé !), deocamdată am reușit să fac față oricăror probleme (logistice, fizice, organizatorice, financiare și de birou) ce mi s-au pus de-a curmezișul visului meu. N-am mai scris pe site o perioadă din motive de timp, deși am avut 3 ture superbe de antrenament în Făgăraș - dar promit să nu le uit !

Am intrat acum în linie dreaptă cu pregătirile pentru plecarea în mini expediție, astfel că mi se pare util să încep acest articol, pe care îl voi actualiza de câte ori e nevoie, până la întoarcerea de pe Elbrus.

Deci, datele de bază:

Perioada: 17-29 mai 2016
Tabăra de bază: Cheget
Asistență locală și formalități: Pilgrim Tours
Obiectiv PRINCIPAL no.1: Testare aclimatizare și rezistență la (răul de) altitudine.
Obiectiv no 2: Ascensiunea vârfului Elbrus Vest - 5642 m
Obiective opționale : Ascensiunea Elbrus Est 5621 m și trekking în Valea Azau / Caucazul de Nord.

În continuare, status și jurnal:

elbrus 836783 1280

21.04.2016

Planul de activitate

pe zile, în mare, este:

17.05.2016 București - Istanbul - Nalchik - pe drum
18.05.2016 Nalchik - Cheget - în mașină și shopping local echipament netransportabil (butelii gaz, mâncare, etc. )
19.05.2016 Tura de aclimatizare 1 la alegere Cheget / Terksol / Barrels
26.05.2016 - 28.05.2016 Zile de rezervă vreme vârf și repaos
29.05.2016 Cheget - Nalchik - Istanbul - București

22.04.2016

Azi am depus actele pentru viza de turism Rusia. Procesul de obținere a vizei s-a modernizat (parțial ... ) în sensul că acum e mult mai simplu și mai eficient. De referință e noul site www.vhs-romania.com al Centrului de Vize al Ambasadei.

Deși m-am documentat temeinic înainte, există o "șmecherie" nedocumentată, russian style: nu e precizat nicăieri dar singura asigurare medicală acceptată se poate face doar în clădirea centrului de vize, dar în cealaltă aripă, la subsol. Noi făcusem asigurare înainte la Groupama conform specificațiilor de pe site - min 30000 EUR și cu acoperire pe Rusia, dar se pare că nu toate firmele de asigurare au acorduri cu sistemul medical din Rusia ... și asta e cerința.

Pașii și actele necesare, nu neapărat în această ordine:

1. Obținerea de voucher + invitație de la partenerul din Rusia
2. Poze de pașaport 3,5 cm x 4,5 cm
3. Întocmire asigurare medicală - vezi nota de mai sus - în aripa opusă centrului de vize in București.
4. Formularul de viză se completează acum online - la adresa https://visa.kdmid.ru/ și apoi se tipărește la imprimantă; e destul de simplu, sunt necesare însă datele din voucher, din pașaport și de la asigurare.
5. Pașaportul valabil min 6 luni după data expirării vizei și cu minim 2 pagini de viză goale.

Vizita pentru depunerea actelor a fost însă super plăcută - programare dinainte, am ajuns cam 40 min mai devreme, am putut intra.
Neaglomerat, curat, plăcut, personal foarte amabil.
Avertizat de Răzvan (ce o pățise mai devreme) am refăcut asigurarea înainte să intru la acte (71 RON).
Totul a fost OK, am plătit cash dar in RON (!), direct acolo la casierie (!), taxa consulara (46 USD = 190,44 RON) și taxa de servicii (145 RON).
Total pentru viză = 406,44 RON Termen de ridicare : 7 zile - 29.04.2016 după 14:00

03.05.2016

Vineri am ridicat pașapoartele cu viza rusească de la Centrul de vize al Ambasadei Rusiei. Am așteptat fix 10 secunde până am ajuns împreună cu Răzvan la ghișeu, am verificat datele de pe viză, totul ok, am semnat de primire și gata.

În concluzie, avem unda verde spre Elbrus, cel puțin transport/cazare la destinație !

Rezumând:
 - transportul dus/întors e confirmat si plătit:
    * București - Istanbul - Nalchik - avion (Tarom + Onur Air)
    * Nalchik - Cheget - transport auto - (Pilgrim Tours)
 - prima noapte de cazare confirmată și plătită (Pilgrim Tours)
 - viza ruseasca - obținută
 - formalitățile de înregistrare la Cheget asigurate de Pilgrim Tours

TO DO's:

- bagaje (yeeeey + weight challenge !)
 - rezervat o cameră pentru ceva somn în Nalchik (sosirea e la 02:55 ...)
 - alte organizatorice: cash, sim cards, cantitatea de hrană de cărat pe munte, etc.

16.05.2016

Am finalizat şi bagajele. 23 kg la cală,  9 în rucsăcel. Avem de toate şi nimic în plus. Am ieșit la limită și nu întâmplător.  Poate ar mai fi fost câteva de luat,  dar restricțiile companiilor aeriene (și costurile ...) au limitat opțiunile.

Oricum, nu asta e grija mea principală acum. Ci integritatea membrelor inferioare ... Ultima lună nu m-am putut antrena deloc din cauza tendonului lui Ahile - o tendinită pe care inițial am ignorat-o și care a evoluat la dureri crunte.  Iar principalul tratament - repaos timp îndelungat- este singurul lucru ce nu mi-l permit ....
În fine, când s-a mai liniștit tendonul lui Ahile, a inceput alt tendon /ligament de la genunchiul neoperat să mă doară.  La fel ca tendonul lui Ahile, tratarea cu indiferență nu a dat rezultate pozitive ci a dus la dureri crescătoare. Se pare că și acolo s-au rupt ceva fibre musculare. Iar tratamentul principal -din nou- este repaosul total ... exclus în perspectiva expediției.  Dar întrucât la mers normal sunt ok, merg înainte.

Una peste alta, "Alea iacta est" - mâine, decolarea !!!!!

Următorul mesaj va fi de pe drum.

17.05.2016

07.43 - Am lăsat bagajele la check-in (am avut la fix 23.5 kg ☺) și am trecut de security. Savurăm o cafea bună Illy și un sandwich înainte de boarding.
10.30 - Am aflat ca nu mai trebuie plătită viză pentru intrarea în Turcia așa că ieșim în oraș ca să omorâm cele 14 ore până la avionul către Nalchik.
13.30 - Coborâm evident vreo 5 stații mai devreme din metrou așa că băgăm de antrenament cca 6 -7 km de marș până la Moscheea Albastră. Facem turul, intrăm în curte, apoi ne orientăm către un restaurant cu WiFi și plata cu card.  Berea și kebapul ne asigură proteinele necesare pentru cuceririle montane :-)
17.50 - după tura 2 de marș, doar vreo 4 km până la Bosfor și înapoi, găsim un restaurant panoramă la etajul 6 cu bere cehească. Se vede marea,  vreo 2 moschei și Bosforul la distanță.  O să  mai lălăim pe aici până  o luăm spre aeroport.

TO BE UPDATED

24.05.2016

Înapoi la bază la Cheget. Totul a fost perfect pe munte, mai putin ziua de vârf. O furtună de zăpadă a venit cu 8 h mai devreme față de prognoze și in şa la 5300 m ne-am trezit în total white out fără sa mai vedem marcajele.
Am luat decizia sa ne întoarcem.  Pe track-ul GPS nu aveam trecute și crevasele sau plăcile de gheata lucie. ...
Obiectivul principal a fost 100% atins. Nu am avut nici o problemă de aclimatizare și chiar am avut ritmul unui "puști" de 25 ani cu care am urcat o perioadă.
Celelalte zile și povestea completa vor urma în curând.

31.05.2016

Înapoi sănătos acasă - după ceva aventuri cu drumul de întoarcere. Poveștile detaliate le voi pune într-un nou mega-articol.

ABC

Hei! mi-au placut povestile tale. :)) M

• ANUNȚ - "Back to nature" ep.2 - Valea Albă

Bogdan Avadanei 23.12.2010 17:01
    He he he, Long time no see !! Da, am început să (re)fac ce îmi place și ce știu (mai corect știam ;-) ...

Andrei Miau 21.12.2010 03:24
    Bravo! I really enjoyed reading it ;) si in plus de asta ma bucur sa vad ca faci ceva ce multi nu mai ...