Vacante

Autentificare

Căutare Smart

Open Panel

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

Article Index

9. Drumul întors

DSC01369Somnoroși dar iuți, pe la 08:00 terminăm de încărcat mașina, aranjat lucrurile, și pornim la drum. Privim cu jale și dor frumusețea văii, a munților, a răsăritului, se anunța o zi superbă; ce-am mai fi stat încă vreo 2 săptămâni .... Monica în dreapta începe jocul de-a v-ați ascunselea cu priveliștile și face poze de pe geam sau din mașină. Viraj cu viraj, serpentină cu serpentină, trecem de Arabba, pasul Falzarego, Cortina d'Ampezzo și luăm la rând (Boca di, Selva di, etc) Cadore. Cantitatea de zăpadă la marginea drumului scade treptat, la un moment dat se mai vede doar în depărtare, pe munți. Ne amintim momente din drumul de la venire, și tot așa din vorba în vorbă ajungem pe autostradă, Luăm tichetul și bag viteză. Parcă toate segmentele de drum sunt mai scurte acum; de pe A27 dau să intru pe A28, mă încurc în semne, ies de pe autostradă, reintru după o întoarcere, (mi-era gândul încă la munți), apoi imediat ajungem pe A4. Aici mergem ceva mai mult, apoi iau varianta Villesse - Gorizia, cu secțiunea italiană în lucru. La plata ultimului sector de autostradă surpriză: nu merge plata cu cardul la automat (deci se mai întâmplă și la ei !) Plătesc cash cu Euro și trec fără probleme.DSC01468

Nici nu mă întind bine, și intrăm în Slovenia. La timp, căci eram cu ochiul pe indicatorul de motorină (mai aveam de cca 200km), și preferam să cumpăr combustibil din Slovenia, la 1,3 Eur/l în loc de 1,7 Eur/l în Italia .... Slovenia ne întâmpină cu un balon ce plutește în aer chiar deasupra autostrăzii. Vigneta este încă valabilă așa că nu mai am grija ei. Intrăm pe A1 și imediat după Postojna opresc pentru plin la un OMV. Cu aceeași ocazie luăm și un prânz scurt, ne dezmorțim oasele și pornim către Ljubljana - Zagreb. În traficul ceva mai aglomerat de la intrarea în Ljubljana, ratând niște indicatoare mascate de tiruri, greșesc drumul, pierd centura către Zagreb și trebuie să mă plimb până la un supermarket unde pot întoarce și apuca ruta corectă. N-am DSC01500pierdut decât cca 10 minute, așa că nu e o problemă.

Drumul până la granița cu Croația este foarte frumos - cred că e cea mai plăcută porțiune din toți cei 950 km de autostradă. Prindem iarăși coadă la ambele granițe, însă nu suntem întrebați nimic la nici una din ele și așteptăm doar scanarea pașapoartelor. Plătim apoi iarăși 2 Euro pentru autostrada centura Zagreb, trecem pe lângă (de fapt pe sub) motelul Plitvice unde am dormit la dus dar îi dăm bice înainte. Planul este să dormim în Serbia, pe după Belgrad dacă obosescDSC01519 prea tare, sau la intrarea în România dacă nu sunt probleme. Urmează acum cel mai lung și mai plictisitor sector de drum, cei vreo 280 km de autostradă dreaptă până la granița cu Serbia, cca 2,5 ore de monotonie. Monica mai pozează diverse efecte de lumină iar pe lângă noi trece ca vântul un Ferrari roșu frumos. Deodată, autostrada cotește ușor iar în fața noastră încep sa se adune nori cu perdea de ploaie sub ei. Inițial se părea că vom scăpa, aveam nori în spate, pe laterale, deasupra, dar nu ne ploua. Însă nu a mai trecut mult timp și lumina să subțiat și mai mult, drumul s-a udat și apoi a început să plouă zdravăn, Vreo 30 km am traversat o ploaie torențială, apoi s-a mai liniștit, și spre uimirea mea, am prins din urmă Ferrari-ul ! Însă nu din meritul meu, ci pentru că avea niște cauciucuri de vară, aproape slick-uri, iar pe lapovița de afară, nu avea cum merge mai repede :)

DSC01598Se întunecă, și după încă vreo 30 minute de ploaie/lapoviță măruntă trecem granița cu Serbia după același tipic: strigare nume de pe pașaport, ștampilat, gata. Opresc la un alt OMV pentru plin, pauză, papa, și ne dezmorțim oasele. Ne urnim și imediat aproape apar semnele cu Belgrad. Un pic obosit, mă iau după indicatoare de data asta - deși GPS îmi arăta breteluța din dreapta - și mă trezesc că intrăm pe centura Belgradului; ezit dacă să întorc - deja nu mai era separare între sensuri -, însă gândul rău mă face să continui pe centură. Proastă alegere; după cca 3 km de regim de autostradă, vreo 20 km de drum cu 2 benzi, 15 km drum cu o bandă, ajung pe niște fundături pe unde numai eu, ceva localnici și alte tiruri rătăcite mai bântuim. Tirurile se târâie, din față îmi vin mașini, nu am pe unde să depășesc; culmea, semnele arată că sunDSC01577tem OK, e drumul corect. GPS-ul nu are drumul ăsta în hartă (de fapt în afară de autostrăzi nu prea are nimic din Serbia), mă târăsc vreo 20 minute cu 40 km/h după tiruri, dau să forțez dar stau totuși potolit, e poliție pe drum și a oprit mașini; mai un sens giratoriu, mai urcăm un deal, trecem o pasarelă, coborâm, apare o porțiune dreaptă, pot să depășesc tirurile. Sunt furios cu spume, am pierdut cel puțin 30 minute pe centură față de traversarea orașului pe autostradă. Într-un final intrăm pe autostradă chiar înainte de bariera unde se ridică tichetul. Plec nervos de la barieră, o bară de metal dintr-un șanț transversal de scurgere nu e bine fixată și izbește în podeaua mașinii. Înjurând în continuu opresc în prima benzinărie să văd pagubele, dar nu este nimic vizibil - sub mașină refuz să mă bag. Până ieșim de pe autostradă mă mai liniștesc - oricum nu am ce face altceva.

DSC01601După ce plătim autostrada - fără probleme, cu cardul - navigăm întâi într-o mică coloană până la Pozarevac și pe centură, apoi localnicii rămân pe la casele lor și eu o iau singur să sparg drumul prin noapte și lapoviță. Parcă mult mai repede ca la venire, trecem de Veliko Gradiste și intrăm pe clisura Dunării la Golubac. Aici depășesc un SUV de București și traversez înapoi tunelurile. Pe la 11:00 noaptea traversăm granița la Porțile de Fier. Deși inițial planificasem să mă opresc la o pensiune să dorm, sunt încă destul de OK cât să continui. Gândul că până la patul dulce de acasă și odihna binemeritată de la nici 4 ore de mers pe drum neaglomerat aș mai avea de făcut un popas suplimentar, cu cărat de bagaje în cameră, apoi la mașină, și as avea grija bagajelor rămase în mașină (doar suntem în România) și apoi iar drum aglomerat până la București - aceste imagini mă înviorează brusc. Deja nu mai simt oboseală, văd ca un vultur, și cu acordul Monicăi pornesc către București după un popas de 20 minute într-o parcare. Iulia dormea deja de când ieșisem de pe autostradă în Serbia, invidia mea o înconjoară.

DSC01600Când ne apropiem de Craiova, și Monica începe să picotească. Centura Craiovei o traversez în liniște, numai eu și muzica de la radio dată în surdină; din când în când mai prind în stație câte un dialog între tiriști, unii mai spun bancuri, unii povești, încet încet mă apropii de Pitești. Greu a început să-mi fie după intrarea pe autostradă; nu mai vorbea nimeni în stație, erau puține mașini către București, destule însă și cu faruri obositoare din sens opus; pe la jumătate am început să simt oboseala, așa că am tras pentru un popas de înviorare la o stație Petrom; mai schimb 2-3 vorbe cu un angajat, mai iau 2-3 gâturi de Pepsi, mă pun iar pe drum puțin înviorat. Încet încet apar luminile Bucureștiului, trec pe lângă Dragomirești, urcăm pasajul de la Centură, traversăm orașul destul de animat de taxiuri (și "clubberi" probabil) și gata am ajuns acasă !!!. Facem 2-3 drumuri și golim mașina, Iulia sare de la început direct în pat, ne luăm pijamalele și ne scurgem într-un final în pat, după cca 18-19 ore de drum. Adorm instant, simțind încă păreri de rău că a trebuit să ne întoarcem, dar fericiți totuși să fim bine acasă.

 

Imagini

Ultimele comentarii

  • Primul pas

    gabila 13.11.2013 20:03
    Super!!!!!!
     
  • Zillertal - HinterTux - schiind cu zeii - ian 2011

    Eu 03.07.2011 00:17
    Hei! mi-au placut povestile tale. :)) M
     
  • ANUNȚ - "Back to nature" ep.2 - Valea Albă

    Bogdan Avadanei 23.12.2010 17:01
    He he he, Long time no see !! Da, am început să (re)fac ce îmi place și ce știu (mai corect știam ;-) ...
     
  • ANUNȚ - "Back to nature" ep.2 - Valea Albă

    Andrei Miau 21.12.2010 03:24
    Bravo! I really enjoyed reading it ;) si in plus de asta ma bucur sa vad ca faci ceva ce multi nu mai ...

MOVESCOUNT Button