Weekend

Căutare Smart

Open Panel

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

În weekend (22-24 aug 2009) am fost la Brașov și am profitat de ocazie să re-încep să mă sui pe munte și chiar cu să mă cațăr un pic, cât să văd ce mai știu :-D

Am fost cu Bunicu' și cu Iulia sâmbătă pe Postăvaru, duminică in Piatra Mare în Prăpastia Urșilor.

Am început lejer, am urcat ca leneșii în Postavru cu cabina veche, și apoi ne-am dus până pe vârf și ne-am așezat la soare. Am găsit merișoare și o groază de turiști, în șlapi, pantofi, fiecare cu ce avea :-D

Am coborât destul de vioi, astfel că  duminică dimineață m-am trezit cu febră musculară. Eheheee, dragii moșului, unde sunt vremurile de altă dată ....

Cum cel mai bun tratament e mișcarea, am plecat să urcăm în Prapastia Urșilor din Piatra Mare și am agățat și ceva echipament de cățărat, poate poate m-oi mai simți în stare să pun mâna pe stâncă.

Aglomerație la urcare, de ziceai că e exod. Abia încăpeam pe potecă. Mă și gândeam ca n-o să avem unde întinde o manșa de câți vor fi în Prăpăstie la cățărat. Surpriză însă: toată lumea mergea la Șapte Scări; cum am cotit-o către Prăpăstie, pustiu pe drum. Și mai mare mi-a fost surpriza să văd că nu era nimeni (NIMENI !) la perete. Așa că am avut de unde alege. Dar totuși nu înțeleg: traseele erau prăfuite, pânze de păianjen peste prize, chiar urzici într-o priză, părea ca anul ăsta nu s-a mai dat nimeni pe acolo.  Nici pe traseele noi de șpituri, nici pe cele "clasice". Nu se mai cațără nimeni în Prăpastie ? Ceva urme de magneziu pe niște traversee de la baza peretelui, și cam atât. :(  Oricum, pentru noi a fost super.

Bunicu' a întins manșa pe un horn, cca 15 m, și ne-am dat de căteva ori in sus. Iulia a avut pentru prima dată contact cu hamul și a facut prima coborăre pe coarda după ce a urcat cam 2 m, apoi a făcut plajă și s-a mai dat pe un bolovan. Pentru mine inițial a fost dezolant. Parcă n-aveam ce căuta pe stâncă. Drept e, am cu 30 kg mai mult dcât când m-am cățărat ultima dată, și asta a fost acu' cca 14 ani .... După aia am început parcă să mă așez mai bine, am căpătat iar încredere.  Dacă mai apuc să mă mai dau de câteva ori cred că încep să rezolv și problema greutății și problema de îndemânare :-) Numa' să mă țină spatele, așa ca trebuie să o iau ușoooor de tot. Și febra de la coborârea din Postăvaru tot de la spate mi se trage, căci trebuie să amortizez șocurile călcăturii, ca sa nu intru iar in criză. Următoarea se pare că se lasă cu cuțit, așa că trebuie să am grijă.

Spre mândria mea m-am descurcat să dau manșa jos, să fac manevrele de coardă, și am făcut iar rapel.

Coborărea a fost criminală. Mă dureau toți muschii acum :-D . Noroc că am avut ritmul suficient de lent ca să nu forțez mai mult decât trebuie. Din păcate, apoi a trebuit să ma întorc la București.  Dar în mod sigur am sa încep să bat iar munții. M-am simțit prea bine :)

ABC

Hei! mi-au placut povestile tale. :)) M

• ANUNȚ - "Back to nature" ep.2 - Valea Albă

Bogdan Avadanei 23.12.2010 17:01
    He he he, Long time no see !! Da, am început să (re)fac ce îmi place și ce știu (mai corect știam ;-) ...

Andrei Miau 21.12.2010 03:24
    Bravo! I really enjoyed reading it ;) si in plus de asta ma bucur sa vad ca faci ceva ce multi nu mai ...