Weekend

Căutare Smart

Open Panel

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

20130629_111103Conform invitației, pe 29-30 iunie am mers în Făgăraș, pentru o tura gândită inițial pe 2 zile și executată într-o zi din cauza vremii.
Aventura a început odată cu pregătirile, când prognoza meteo anunța ba dădea ploaie, ba nu, ba numai sâmbătă, ba numai duminică, ba ploaie ușoară, ba ploaie zdravănă. Astfel, întrucât grupul conținea și începători (prima dată pe munte), pentru a păstra conmfortul și plăcerea mersului pe munte s-a oscilat foarte mult între diverse trasee alternative. Până la urmă a rămas că sâmbătă -când era prognozată doar o ploaie ușoară după ora 18:00- vom urca greul, iar sus vom decide -> refugiu, cort, sau coborâre rapidă la Piscul Negru + 2 persoane pe ~ curbă de nivel către tunel pentru recuperat mașinile. Eu mi-am comandat și mă pregăteam să testez un cort nou, de expediție (deși eram aproape sigur că vom găsi loc la refugiu Călțun). Am antrenat genunchiul intens în săptămâna anterioară urcării, se anunța în forma destul de bună. Oricum ar fi fost, oricât de greu ne-ar fi fost, urma să avem un weekend la altitudine și din cauza asta nu putea fi decât excelent - indiferent de vreme, traseu, aventuri, etc. Gândul ăsta a fost în mintea mea în fiecare zi până la plecare, pe care am așteptat-o cu nerăbdare.

20130629_100218Vineri după amiază, Alin mă ia cu mașina, ne adunăm la Decathlon Militari și cu Sorin și o parte din restul trupei și uite-așa a început weekendul. Ne-am cazat la Hotel Siesta din Piscul Negru, iar dimineață, cu toată trupa întregită ne-am urnit cu 2 (din 3) mașini la Bâlea Lac pentru startul urcușului. Soare pe partea sudică, ceață și răcoare pe partea nordică a crestei, astfel că de la Bâlea am plecat printre fuioare de nori. O iau înainte și încerc să impun un ritm bun până în Șaua Doamnei. Genunchiul face față bine la urcare, mă simt ok. Încet încet, printre nori și rododendroni ajungem în Șaua Paltinu, de unde trecem iar în partea însorită -dar vântoasă- a crestei. Coborâm pe o placă de zăpadă pentru a prinde traverseul către vf. Laița, unde poposim lângă o stână, îndoiți un pic de rucsacii cu echipamentul de campare complet (cort, saci de dormit, primus, haine de vânt/ploaie, etc). O trupă de tineri, cu echipament ușor, trec sprinteni pe lângă noi în drumul lor către vf. Negoiu și înapoi la Bâlea Lac.

20130629_10471620130629_100228
Ne urnim și noi, pentru punctul cheie al urcării: vf Lăițel. Traverseele pe lângă cabluri nu ridică probleme, deși pentru începători nu e ușor să trateze cu senzația de gol și expunere pe stâncă. Pas cu pas, ne ridicăm cu muntele și într-un final ajungem toți pe Lăițel, storși bine de resurse. Eu sunt bucuros că genunchiul operat m-a ținut bine, deși nu am încă siguranța ceiluilalt la călcat fapt ce m-a făcut să fiu foarte atent la pasajele mai libere.

De-acum până la Călțun urmează doar coborâre (zdravănă). Încercând să nu rămân în urmă, încep sa simt sarcina crescută în genunchi. O mișcare prea vioaie o resimt ca un șoc cu ceva durere, așa că mă potolesc și o iau mai încet.

Coborâm într-una prin ceață, vreo 30 minute până când, după un cot, norii se sparg și imediat sub noi apar lacul și refugiul Călțun.

20130629_111109Refugiul e gol, e ora 14:00, ne schimbam hainele transpirate și trecem să dezbatem ce facem în continuare. Vremea umedă și rece (nu erau mai mult de 5 grade Celsius) și perspectiva ploii zdravene prognozate pe a doua zi ne fac să alegem să coborâm în aceeași zi la Piscul Negru, unde, din fericire, mai aveam lăsată o mașină (cu care puteam apoi să recuperăm mașinile de la Bâlea Lac). Am cărat echipamentul de campare cam degeaba, dar a fost bun pentru antrenament :). Ziua fiind lungă, mai exista și posibilitatea unui urcuș rapid, fără rucsaci, până pe vârful Negoiu; eu am renunțat la idee, întrucât, deși urcușul m-ar fi încântat până pe Negoiu, faptul că ar fi trebuit să cobor apoi de la Negoiu la Piscul Negru în aceeași zi ar fi fost prea mult pentru genunchiul meu ce începuse să cam plângă deja. Deși grosul trupei a ales să-si tragă sufletul la Călțun, am avut o echipă de vârf (Alin și Ulrich) ce spre meritul lor a reușit sa atingă Negoiu în timp ce restul ne-am încălzit cu supe și ceaiuri făcute la primus.

20130630_123150

Pe la 18:30 vine și echipa de pe vârf, o încălzim cu o supă pregătita din timp (grație stațiilor radio pe care le-am testat cu succes) și ne urnim repede la vale. Coborârea urma să ne ia cca 3 ore, noroc că20130630_13344620130630_133452
suntem în perioada din an cu ziua foarte lungă :) Genunchiul mă cam sâcâie, cobor cu grijă să nu fac vreo boacănă taman acuma. Realizez că am ales bine să nu urc/cobor Negoiu, m-aș fi mișcat și mai rău la coborârea asta. Trecem cele 3 circuri glaciare și cei 2 torenți ce mi-au pus probleme anul trecut, înnotăm prin marea de jnepeni (totuși cu traseul recent curățat/re-marcat) și iată-ne pe fundul văii. Încă cca 30 min și, rupți de oboseală, reușim să ajungem să ne cazăm tot la Hotel Siesta.

20130630_13310620130630_132915

A doua zi recuperăm mașinile de la Bâlea Lac și ne-am pus în mișcare către București. Ne oprim să vizitam Cetatea Poenari, iar cele 1480 de trepte ne aduc aminte cât de mult am mărșăluit cu o zi înainte. Sus însă, oboseala dispare și pozăm împrejurimile. Mâncam de prânz în Curtea de Argeș, la Restaurantul Sârbesc, apoi variem traseul către casă luând-o peste dealuri, pe la Câmpulung și Târgoviște.

Mai multe poze (și cu mine :) ) puteți vedea pe pagina lui Sorin

20130630_133155

Urmează să întețesc ieșirile, se pare că genunchiul face față decent deja, chiar cu încărcare mare pe el. Nu e 100% refăcut, dar acum iarăși zburd la ședințele de kinetoterapie. Mă tentează să reîncep antrenamentele și mai tehnice, adică ceva stâncă, o Creasta Arpășelului, poate ceva trasee prin Bucegi, Cheile Rășnoavei, Piatra Craiului. Cine vrea să învețe alpinism sau să mă reînvețe cățărare ? :) :) :) Mi-e dor de bucuria de a ieși sus din traseu, dupa 2-5 lungimi de coardă, obosit sau nu, dar întotdeauna vesel !

contentmap_plugin

Hei! mi-au placut povestile tale. :)) M

• ANUNȚ - "Back to nature" ep.2 - Valea Albă

Bogdan Avadanei 23.12.2010 17:01
    He he he, Long time no see !! Da, am început să (re)fac ce îmi place și ce știu (mai corect știam ;-) ...

Andrei Miau 21.12.2010 03:24
    Bravo! I really enjoyed reading it ;) si in plus de asta ma bucur sa vad ca faci ceva ce multi nu mai ...